Sivut

maanantai 16. syyskuuta 2013

Minä lähdin Pohjois-Karjalaan

Terveisiä Pohjois-Karjalasta!

Vietimme (n. 12 tunnin ajomatkoja lukuun ottamatta) rentouttavan viikonlopun Enossa Jounin serkun 30-vuotissynttäreitä viettäen. Kelit olivat ihanan kesäiset, vaikka syksy olikin jo huomattavasti pidemmällä kuin täällä etelässä. Sieltä se syksy ihan oikeasti tulla porskuttaa, vaikka en ole sitä vielä suostunut hyväksymään. Vastenmielinen ajatus.

Ennen kuin lähdimme kotiin, Jouni nappasi mukaan kaikenlaista pientä kivaa tätinsä pihapiiristä. Mukaan lähti ainakin pilvikirsikkaa (siirtoyritys numero kolme), syysasteria, posliinirikkoa, tatarta (alppi-, laava- tai suomen-), sammalleimua, jotain mehitähteä, mansikkapinaatin hedelmiä... Syysasterin mukana näytti tulevan kaupanpäällisenä myös lemmikkiä.

Kun tähän lisätään vielä se, että viime viikolla Jouni toi myös viisi tammenalkua mökkireissulta Kuivastosta ja Alixilta kävimme alkuviikosta hakemassa kaikkea terijoensalavasta kurjenmiekkoihin ja erilaisiin akileijoihin... Noh, sanotaan nyt vaikka että aika paljon on taas istutettavaa kertynyt. Edessä on varmaan jonkinnäköiset Suuret Istuttajaiset alkavalla viikolla. Tilannetta ei tietenkään helpota se, että kehitin viikonlopun aikana maailmanlopun räkätaudin. Syksyn viimeiset aurinkoiset päivät todennäköisesti lipuvat ohi juuri nyt, kun minä sairastan turvallisesti sisätiloissa.

Voisi ensi vuonna ihan oikeasti harkita sellaista nyrkkisääntöä, että mitään uutta ei saa hankkia ennen kuin edelliset on maassa.


-N

2 kommenttia:

  1. Minä olen pitänyt tuota sääntöä voimassa tämän kesän ja se on hyvä olla :) sit jos tulee jotain erikoistilanteita nii ei voi mitään, niinkuin se, ettei mun metsäpuutarha olekaan istutusvalmis tän vuoden puolella, mutta kasveja siihen on jo yllin kyllin. Se tarkoittaa, että kymmenkunta planttua joutuu valeeseen ja valtava määrä kuunliljoja kumoutuu pottumaassa.

    VastaaPoista
  2. Mä luulen että me ei voida sallia erikoistilanteita lähtökohtaisesti ollenkaan. Mä olen nimittäin itsepetoksen mestari! "No kun oli tää alennusmyynti..."

    VastaaPoista